piątek, 6 listopada 2015

Autoportret

Hej Kochani! :) 

Po małej (kolejnej) przerwie i po pewnych problemach, wracam do Was z kolejnymi zdjęciami. Może nie są to takie zdjęcia jak wcześniej, jednak mam nadzieję że Wam się spodobają jak mi. :) 

Jak sam tytuł wskazuje, zdjęcia będą dotyczyć autoportretu



Jednym z najlepszych przyjaciół fotografa - amatora jak i zaawansowanego, jest statyw. Taka mała rzecz a jak cieszy, zwłaszcza jeśli chodzi o w/w autoportrety lub dłuższy czas naświetlenia. :) 

Oczywiście nie mylimy autoportretu i "słiit foci". 

Może zacznijmy od samego początku. Co to w ogóle jest autoportret?
Jak sama nazwa wskazuje jest to własny portret. "Takim portretem może być obraz, rzeźba, fotografia. Już pod koniec średniowiecza, artyści rozpowszechnili taką formę, malując się niemal przez całe swoje życie. Każdy artysta pokazywał na swoim autoportrecie coś innego, coś charakterystycznego dla niego" - Wikipedia


Pomimo tego, że ja robię zdjęcia, sama nie mam zaufania do osoby, która robi mi zdjęcia. Nie wiem dlaczego tak jest, ale rzadko kiedy efekt zdjęć mnie zadowala, choć zdarzają się takie osoby.
Trochę takie masło maślane się zrobiło. 

A wracając do tematu. 
Na początku wspomniałam o statywie.
Statyw - mała rzecz a jak cieszy. Jest on dobrym pomocnikiem jeśli chodzi o autoportrety. Możesz sam ustawić sobie aparat i ta druga osoba nie jest potrzebna, a w razie niepowodzenia możesz być zły sam na siebie a nie na kogoś. ;) A po drugie, poznajesz lepiej swój aparat oraz swoje możliwości w fotografowaniu. 

Zazwyczaj gdy wykonuje autoportrety, myślę o innych osobach, tzn. kogo widziałabym w danej scenerii i jeśli takowe zdjęcia wypalą cieszę się niesamowicie, jednak nie zawsze tak jest, i mając pomysł, wykonuje zdjęcia sama na sobie - jak głupio to nie zabrzmi.

Jak można się domyślić, większość swoich zdjęć na fb jak i na innych stronach www wykonałam sama tzn. z pomocą statywu. :) 

A oto kilka z nich: 










Nie jest to przykład autoportretu, lecz jest to dobry przykład, że jeśli się chce to można dobrze ustawić ostrość pomimo statywu i braku punktu odniesienia do ostrości. :)

Pewnie takich zdjęć, jest więcej, jednak nie wszystkie są tak "dobre" jak bym chciała.

Mam nadzieję że dotrwaliście do końca. ;)

Zapraszam na swoją stronę:


Miłego dnia Kochani! 
:) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz